Ofte stillede spørgsmål

Gør din istandsættelse nem og overskuelig med hjælp fra dygtige håndværkere

I vores ofte stillede spørgsmål kan få du svar på de spørgsmål, vores kunder ofte stiller os. Vi går ikke på kompromis med kvaliteten og efterlader dig altid med et flot resultat. For os er kundetilfredshed helt afgørende. Vi stræber efter at få 100% glade kunder hver gang.

Maksimal kundetilfredshed

5 ud af 5 stjerner

  1. Forside
  2.  » Ofte Stillede Spørgsmål

Få svar på alle dine spørgsmål her

Få svar på spørgsmål vores kunder ofte stiller os. Sidder du med et spørgsmål, der ikke er svaret på her, er du meget velkommen til at ringe til os på +45 50 90 70 20. Du kan også udfylde vores kontaktformular, og så vender vi tilbage med et svar og evt. et uforpligtende tilbud hurtigst muligt.

Vedligeholdelse afhængigt af lejeordning

BLIVER IKKE VIST!
Hvad er A-ordning?

Med en A-ordning er det dig, der har ansvaret for vedligeholdelsen. Derfor er det også dig, der betaler regningerne for vedligeholdelsen. Boligen bliver tjekket, når du skal flytte, så du ved, hvad der skal ordnes. Som udgangspunkt skal vægge og lofter fremstå nyistandsatte. Det kaldes en normalistandsættelse, og du kan vælge selv at ordne det, men dit boligselskab vil også give dig et tilbud, hvor de klarer det for dig. Du skal derfor betale leje i 14 dage udover din egen brug af boligen til istandsættelsen.

Inden du afleverer boligen, skal du huske at sørge for, at den er rengjort. Manglende rengøring, fx kalk der ikke er fjernet, betragtes som misligholdelse, og så skal du også betale for at andre gør den ren.
Har du ved fraflytning boet i din bolig i otte år og fire måneder eller mere, er du fritaget for istandsættelsespligten.

Du kan se i din lejekontrakt, hvilken vedligeholdelsesordning du har.

Hvad er A-ordning med NI-beløb?
Med en A-ordning med NI-beløb vil boligen ikke være istandsat, når du flytter ind. I stedet får du et beløb til selv at ordne normalistandsættelsen. Dvs. at vægge og lofter fremstår nyistandsatte.

Har du ved fraflytning boet i din bolig i otte år og fire måneder eller mere, er du fritaget for istandsættelsespligten.

Hvad er en B-ordning?

Med en B-ordning har din bolig en vedligeholdelseskonto. Den bliver brugt til at vedligeholde din bolig i løbet af din lejeperiode. Du kan se i din lejekontrakt, hvilken vedligeholdelsesordning du har.

Hvordan ved jeg, hvilken ordning jeg har?
Du kan altid se i din lejekontrakt, hvilken ordning du har. Ud over dette er der et par andre kendetegn for de to ordninger.
 

A-ordningen

I A-ordningen flytter du ind i en bolig, hvor lofter og vægge er nymalede. I lejeperioden skal du selv stå for at vedligeholde boligen med maling af lofter, tapetsering eller maling af vægge, træværk og radiatorer samt gulvbehandling.
 

B-ordningen

I B-ordningen overtager du en bolig, der normalt ikke er nyistandsat, og der er ofte ind- og fraflytning samme dag. Du betaler et beløb gennem din husleje til vedligeholdelse. Der bliver løbende ordnet forskellige ting i din lejlighed, når der er brug for det. Det eneste ansvar, du har for vedligeholdelsen, er at rapportere det, når behovet opstår.

Derfor ved du som udgangspunkt, at når du flytter ind i en nyistandsat lejlighed, er det en A-ordning. Flytter du derimod ind i en lejlighed, hvor kun enkelte dele eller slet ingenting fremstår helt nyistandsat, er det en B-ordning.

Slid og misligholdelse

BLIVER IKKE VIST!
Hvad er almindeligt slid?

Almindeligt slid fremkommer som udgangspunkt ved almindeligt brug. Det kan være små ridser i køkkenbordet, på dørkarme eller lakken på trægulvet, der bliver slidt ned men ikke helt af. Man kan som tommelfingerregel genkende almindeligt slid på, at det kan klares med en frisk gang maling eller lak.

Det vil sige, at hvis fx lakken på gulvet nogle steder bliver slidt af, så træet nedenunder bliver misfarvet, og sliddet ikke kan klares med en ny lakering, men kræver afhøvling eller udskiftning, er der tale om misligholdelse.

Hvad er misligholdelse?
Der er ifølge loven tale om misligholdelse, når boligen er skadet som følge af fejlagtig brug eller fejlagtig/manglende vedligeholdelse.
Fx er små ridser på køkkenbordet almindelige, men hvis du beslutter at hakke grøntsagerne direkte på køkkenbordet i stedet for på et skærebræt, og der kommer hakker i bordet, er der tale om fejlagtig brug og dermed misligholdelse.

Hvis du ikke lakerer dit trægulv en gang imellem, og lakken nogle steder bliver slidt helt af, så gulvet nedenunder bliver misfarvet og skal slibes til eller udskiftes, for at fremstå nyistandsat, er der tale om manglende vedligeholdelse og dermed misligholdelse.

Hvis du ikke gør rent, når du flytter, så der fx er kalkaflejringer på badeværelset. Manglende rengøring ved fraflytning betragtes som misligholdelse.

Garantien

BLIVER IKKE VIST!
Er jeg altid garanteret at få hele mit depositum tilbage?

Ja, det er du. De eneste forbehold, vi tager, er, hvis vi ikke kan komme ind i din lejlighed til de aftalte tider, eller hvis du har hyret andre håndværkere, der ikke bliver færdige med deres arbejde til tiden. Vi kan ikke garantere noget på deres vegne.

Læs mere om din særlige garanti som lejer her.

Hvordan kan I garantere, at jeg får hele mit depositum tilbage?
Vores arbejde er altid af høj kvalitet, og fordi du har delt alle dokumenter om boligens stand, da du flyttede ind, krav til standen, når du flytter ud, og fordi vi selv har besigtiget din bolig, ved vi præcis, hvad der skal gøres for, at du kan få hele dit depositum tilbage.

Hvis der imod al forventning opstår bøvl med ejendomsselskabet om hvorvidt boligen er blevet istandsat på tilfredsstillende vis og alle misligholdelser er udbedret, kan vi derfor tage kampen op med boligselskabet. Hvis sagen afgøres til din udlejers fordel, erstatter vi den del af dit depositum, du ikke får udbetalt af din udlejer.

Læs mere om din særlige garanti som lejer her.

Dækker garantien misligholdelse?
Ja, det gør den selvfølgelig! Når vi gennemgår indflytningsrapporten og lejligheden for eventuelle misligholdelser, noterer vi, hvilke af misligholdelserne du er ansvarlig for at få udbedret, og det klarer vores håndværkere så. Vi noterer også, hvilke du ikke er ansvarlig for. Dem vil håndværkerne undlade at gøre noget ved, så du ikke ender med at betale for dem også.
Hvad hvis min udlejer ikke er tilfreds med jeres arbejde?
Efter du har overgivet det fulde ansvar til os, klarer vi kontakten til dit boligselskab og du behøver ikke bekymre dig om, hvorvidt de er tilfredse, for vi garanterer dig, at du får hele dit depositum tilbage uanset hvad.

Læs mere om din særlige garanti som lejer her.

Hvad hvis jeg ikke er tilfreds med jeres arbejde?
H.C. Andersens Istandsættelse bygger på tillid, derfor er det vores fineste opgave at følge hver enkelt sag til dørs for at opnå den største tilfredshed. Hvis du ikke er tilfreds, kan du kontakte os på tlf. +45 50 90 70 20 eller mail info@hca-i.dk, så skal vi se, hvad vi kan gøre for at sikre, at din oplevelse med os alligevel ender med at være god.

Flyttesyn

BLIVER IKKE VIST!
Hjælper I med fraflytningssynet?

Ja, det gør vi selvfølgelig. Vi overtager al kommunikation med din udlejer, både for, at du kan føle dig tryg, men også for, at vi kan håndtere eventuelle problemer med boligforeningen i opløbet.

Koster det ekstra, hvis I hjælper med fraflytningssynet?
Nej, det gør det ikke. Det er en del af vores service og en selvfølge, når vi overtager ansvaret for kommunikationen med boligforeningen.
Står H.C. Andersens Istandsættelse for kommunikationen med udlejer?
Ja det gør vi, medmindre du helst selv vil klare det.
Koster det ekstra, hvis I står for kommunikationen med udlejer?
Nej, det er en del af vores service, for at sikre dig den bedste oplevelse.
Hjælper I med det nye indflytningssyn?
Ja. Som en ekstra service for at hjælpe dig godt ind i dit nye hjem, vil vi gerne komme og hjælpe dig med indflytningssynet i dit nye hjem.
Hvad koster et indflytningssyn hos jer?
Ingenting. Det er helt gratis for dig, og vi hjælper dig med det som en tak for et godt samarbejde.

Prisen

BLIVER IKKE VIST!
Hvad er prisen for en istandsættelse?

Prisen afhænger af, hvor stor din bolig er, og hvilke opgaver vi skal klare for dig. Vi kan desværre ikke tilbyde dig en pris, før dette ligger helt fast.

Se mere om prisen, og hvordan den bliver sat her.

Kan jeres pris stige?

Nej. Vi garanterer altid at prisen ikke pludselig stiger, når du bruger vores service. Hvis vi i løbet af istandsættelsen skal bruge tre spande maling mere, eller finder ud af, at vi er nødt til at slibe dit gulv i stedet for bare at lakere det, er det en fejl fra vores side under besigtigelsen af din lejlighed. Derfor skal du selvfølgelig ikke betale for dette.

Læs om prisgarantien her.

Kontakt

BLIVER IKKE VIST!
Hvordan kontakter jeg jer?
Du kan ringe til os på tlf. +45 50 90 70 20.
Du kan også sende os en mail på info@hca-i.dk.
Eller du kan udfylde en af vores kontaktformularer her på siden.
Hvornår skal jeg tage kontakt til jer?

Kontakt os, når du har brug for at få din bolig istandsat. Det kan være en god ide at gøre det tidligt, så der er god tid til at få det hele sat i stand, da det kan påvirke prisen, hvis vi er pressede på tid, og håndværkerne er nødt til at arbejde om natten eller på helligdage.

Hvor lang tid skal I bruge på at istandsætte en bolig?

Tiden afhænger af størrelsen på boligen samt hvilke opgaver, der skal udføres. Derfor kan vi desværre ikke give dig en tidsramme uden, at vi kender disse parametre.

Ansvar

BLIVER IKKE VIST!
Hvad skal jeg selv gøre?
Du bestemmer selv, hvor meget af istandsættelsen du vil overlade til os eller selv stå for. Vi opfordrer dig selvfølgelig til at overlade det hele til os, da vi kun kan garantere på det, vi har været ansvarlige for. Hvis du vælger selv at stå for noget af istandsættelsen, fx rengøringen frem for at overlade det til professionelle, rådgiver vi gerne om de krav, rengøringen skal leve op til.
Hvad skal jeg selv have styr på under istandsættelsen?

Du skal have styr på, at håndværkerne kan komme ind i din bolig på de aftalte tider. Enten kan du selv være der til at lukke dem ind, eller også kan du give os en nøgle, så de selv kan lukke sig ind. Bortset fra det er der ikke noget, du behøver at have styr på.

Hvad skal jeg have styr på før I kommer og istandsætter?

Når du først kontakter os om istandsættelsen, er det en hjælp, at du har din lejekontrakt og liste med fejl og mangler fra da du flyttede ind klar til at sende til os. Du skal også være klar til at lukke os ind, når vi kommer for at besigtige din lejlighed.

Vi udleverer en tjekliste, som du skal have klar, når vi indgår aftalen. Efterfølgende overtager vi det fulde ansvar, også hvis der sker udfordringer undervejs.

Hvorfor vælge H.C. Andersens Istandsættelse?

BLIVER IKKE VIST!
Hvorfor ikke bare gøre det selv?
Der er rigtig mange krav til istandsættelsen af boliger, når du som lejer flytter. Når du ikke er håndværker, kan det være svært ikke bare at nå det hele, men også at være sikker på, at kvaliteten er i orden.

Hvis din udlejer ikke godkender dit arbejde, ender du alligevel med at hæfte for udbedringen, når din udlejer får professionelle håndværkere ud for at istandsætte boligen.

For at spare dig selv for besværet med selv at ordne istandsættelsen og omkostningerne ved det dobbelte arbejde, kan du altså hyre os i stedet.

Hvorfor ikke bare bruge boligselskabets tilbud?

Boligselskabet vil også give dig et tilbud for istandsættelsen af din lejlighed. Eftersom prisen bliver trukket fra dit depositum, har de dog ikke et væsentligt incitament for at indhente de billigste tilbud, men vil snarere gå til håndværkere de allerede har aftaler med eller hvor de kan spare deres egen tid og ressourcer.

Vi har incitamentet til at gøre det billigt og ordentligt. Vi har også en anden virksomhedsstruktur, der alt sammen medvirker til, at vi kan tilbyde dig billigere priser end dit boligselskab.

Hvad hvis jeg allerede har en aftale med min boligforening, men hellere vil bruge jer?

Normalt skal du aflyse med dit boligselskab inden for syv dage, men det kan variere fra boligselskab til boligselskab, så det er bedst at tjekke med dem hurtigst muligt. Når du har aflyst aftalen med din boligforening, kan du hurtigt lave en aftale med os i stedet.

Ring til os

Du er altid velkommen til at kontakte os på mail, eller direkte på vores telefonnummer.

Åbningstider: 08:00-16:00

50 90 70 20

info@hca-i.dk

Skriv til os

Du er altid velkommen til at skrive til os. Udfyld formularen, og så vender vi tilbage inden for 24 timer.

    Skal vi ringe dig op?

    Vi sidder altid klar ved telefonen til at assistere vores kunder. Udfyld formularen, og modtag et uforpligtende opkald fra os.

      Gør din istandsættelse til en god historie

      For at din istandsættelse bliver en god historie, får du:

      • Altid dit depositum tilbage
      • Den bedste pris på markedet
      • Fuld garanti på at prisen ikke ændrer sig
      • Fuld garanti på kvaliteten
      • Vejledning og gode råd

      Uhørt højt serviceniveau

      Gør din istandsættelse til en god historie. Du er sikret en god oplevelse gennem fire stærke garantier.

      Mødegaranti

      Mødegarantien er vores løfte om, at du ikke skal vente unødigt, vi er der til den aftalte tid.

      Læs mere

      Depositumsgaranti

      Depositumsgarantien er din sikring på, at du altid får dit depositum tilbage.

      Læs mere

      Prisgaranti

      Prisgarantien er din sikring om, at prisen ikke ændrer sig under arbejdet.

      Læs mere

      Kvalitetsgaranti

      Kvalitetsgarantien er din garanti på den høje kvalitet af vores arbejde, arbejdsvilkår og service.

      Læs mere

      En istandsættelse der kan betale sig

      Der er mange årsager til, at det sjældent kan betale sig at istandsætte selv fremfor at få professionelle håndværkere til det.

      Lad en professionel gøre arbejdet

      Det kan være svært selv at male, splibe og spartle korrekt, da det kræver erfaring og samtidig er meget tidskrævende. Derfor har du brug for et engageret team af håndværkere, som effektivt kan udføre korrekte istandsættelser i høj kvalitet.

      Gør din istandsættelse nem og overskuelig med hjælp fra et dygtigt firma med kompetente håndværkere, som klarer alle former for istandsættelse.

      Vi er dit erfarne og professionelle istandsættelsesfirma, som altid er klar til at hjælpe med håndteringen af dit malerarbejde. H.C. Andersens Istandsættelse er til at stole på, og vi sætter en ære i at udføre istandsættelser for dig. Vi varetager alle former for istandsættelser – store som små. 

      Kontakt os på +45 50 90 70 20 og hør mere om, hvordan vi hjælper dig med din maling. Og husk, hos os er et tilbud et fast tilbud, hvor prisen er til at forstå.

      Ring til os

      Du er altid velkommen til at kontakte os på mail, eller direkte på vores telefonnummer.

      Åbningstider: 08:00-16:00

      50 90 70 20

      info@hca-i.dk

      Skriv til os

      Du er altid velkommen til at skrive til os. Udfyld formularen, og så vender vi tilbage inden for 24 timer.

        Skal vi ringe dig op?

        Vi sidder altid klar ved telefonen til at assistere vores kunder. Udfyld formularen, og modtag et uforpligtende opkald fra os.

          Hvad vores kunder siger

          Vi gør din istandsættelse til en god historie. Det er målet vi har sat for os selv, og det er tanken bag alt, hvad vi gør. Dette afspejles heldigvis i den ros, vores kunder giver os.

          Meget tilfreds med alt!

          "Jeg brugte H.C. Andersens Istandsættelse sidst, jeg flyttede. Efter de havde været ude og se min gamle lejlighed overtog de bare hele istandsættelsen, så det næste jeg hørte til om lejligheden, var da mit depositum var tilbage på min konto."

          Esther fra Nærum

          Hurtigt og effektivt

          "Rigtig godt arbejde til en virkelig god pris og overraskende hurtigt udført!"

          Johanne og Lars Nielsen

          SUPER GOD SERVICE

          "Vi bor i et lille rækkehus med vores kat, og ville have sat det i stand inden vi flyttede ind. De klarede køkken, bad, stue og alle vægge på lidt over en uge, og ret billigt endda."

          Ditte og Malene

          Skal vi ringe dig op?

          Lad dig ikke nøjes med sjusk og halvfærdige løsninger. Få specialister med værktøjet og ekspertisen til at klare din istandsættelse.

          Gør som mange andre og skriv dit nummer, så kontakter vi dig med et gratis uforpligtende tilbud.

          Billede af Christian fra HCA til kontakt

            FÅ ET GRATIS UFORPLIGTENDE TILBUD

            Få et tilbud på dine præmisser. Udfyld kontaktformularen og bliv kontaktet.


              Kommunekort over hvilke områder vi dækker

              Områder vi dækker

              • Vi dækker altid områderne på kortet, som er markeret med grøn.
              • De områder som er beige dækker vi også, men vi anbefaler her, at du bruger et lokalt firma. Hvis det ikke er muligt, så vil vi gerne komme og udføre opgaven.
              • Der, hvor der er markeret med rødt, henviser vi til kun at bruge lokale firmaer.

              I H.C. Andersens Istandsættelse har vi valgt ikke at starte vores taxameter når vi kører hjemmefra. Der kan være trafikprop eller sket en ulykke, og det mener vi ikke, at du, som kunde, skal betale for.

              Danmarks bedste istandsættelsesfirma

              Du kan stole på vores virksomhed - vi overholder alle vores aftaler, og vi leverer altid til konkurrencedygtige priser. Vi udfører altid vores arbejde med et smil på læben, høje ambitioner og med et stort engagement.

              Det er derfor, vi mener, at vi er Danmarks bedste istandsættelsesfirma.

              Vi går utrolig meget op i kundetilfredshed, og vi vil gerne skabe den bedste istandsættelse for dig gennem god service og til en ordentlig pris, som alle kan være med til.

              Læs mere om vores gode kundeservice her.

              Istandsættelse til faste og lave priser

              Din tilfredshed er i højsædet hos os! Du skal have en god oplevelse hver gang, hvor du får den bedste istandsættelse til en skarp pris og med vores dygtige håndværkere.

              Vi giver dig altid en service i topklasse, og vi behandler din istandsættelse, som var det vores egen.

              Hos H.C. Andersens Istandsættelse tilbyder vi en fast pris og/eller timepris. Vores stærke og friske håndværkere er altid parate til at male, slibe, spartle eller rengøre dit hjem uanset tidspunkt og dag.

              Kontakt os, hvis du ønsker en pålidelig og effektiv håndværker.

              Vi gør din istandsættelse til en god historie

              Vi besøger dig gratis, og giver dig et uforpligtende tilbud. Prisen ligger fast, og er du interesseret i tilbuddet, skal du blot godkende det.

              Har du nogen spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os på +45 50 90 70 20 eller skrive til info@hca-i.dk for et uforpligtende tilbud.

              ISTANDSÆTTELSE DU KAN STOLE TRYGT PÅ

              • Altid dit depositum tilbage
              • Den bedste pris på markedet
              • Fuld garanti på at prisen ikke ændrer sig
              • Fuld garanti på kvaliteten
              • Vejledning og gode råd