HCA

Istandsættelsespris

istandsættelse til en fast pris

Altid 100% gratis og uforpligtende tilbud på din istandsættelse

I får altid en fast istandsættelsespris hos os, og vi står altid inde for den. Vi giver altid et 100% gratis og uforpligtende tilbud, så I ved, hvad det koster at renovere eller istandsætte jeres lokaler. Dette er for, at vi kan give jer den bedste service og stå inde for garantierne om kvalitet og tid.

Hvordan jeres istandsættelsespris afgøres

Når I hyrer os afhænger jeres istandsættelsespris af flere forskellige faktorer. Ved at klikke på faktorerne, kan I læse mere om dem, og hvordan de påvirker prisen.

Forskellige typer af håndværk og endda håndværk inden for samme branche vil ikke koste det samme. Det er bl.a. pga de materialer håndværkerne skal bruge, og fordi deres overenskomstmæssige løn varierer afhængigt af branche og senioritet. Fx vil en mester og lærling ikke få den samme løn.

Skal I bruge flere forskellige typer håndværk, er det nødvendigt at få flere forskellige håndværkere ud til jer. Det påvirker også jeres istandsættelsespris.

Prisen, er baseret på et overslag over, hvor mange timer, vi forventer, håndværkerne skal bruge på istandsættelsen.

Hvis I har en stram deadline, er det vigtigt for os at nå den. Det kan betyde, at håndværkerne er nødt til at arbejde på overtid eller på helligdage. I så fald bliver det lidt dyrere.

Jo større jeres lokaler er, jo flere timer skal håndværkerne bruge på at sætte den i stand. Hvis I fx har 175 kvm væg, der skal males, bliver det tilsvarende dyrere end for 100 kvm væg.

Hvis håndværkerne skal flytte, arbejde rundt om eller på anden vis håndtere jeres inventar, indregner vi en risikofaktor i prisen. Det er fordi, der er en vis risiko for, at jeres inventar kan lide skade undervejs, som vi må erstatte. I kan komme uden om dette ved selv at flytte jeres inventar ud af farezonerne.

Er det svært for håndværkerne at komme til nogle stederne, der skal istandsættes, påvirker det prisen. Hvis I fx har en smal krog et sted, der skal males, kan det være svært for maleren at dække af, slibe, grunde, male, osv. Derfor vil arbejdet tage længere tid at udføre.

Vi kører gerne ud på en længere tur for at hjælpe jer med istandsætningen, men tiden håndværkerne skal bruge på transport vil også påvirke prisen.

Når først I har fået en istandsættelsespris fra os, garanterer vi, at den ikke ændrer sig undervejs i istandsættelsen. Det vil sige, at uforudsete udgifter, der eventuelt måtte dukke op undervejs, dækkes af os. Prisen vil kun ændre sig, hvis I undervejs beslutter, at vi også skal ordne andre ting for jer. 

Hvis I for eksempel kontakter os for at male jeres væg, og det viser sig, vi skal bruge tre spande maling mere, end vi først troede, betaler vi for de tre ekstra spande. Hvis I undervejs beslutter, at vi også skal slibe jeres gulv, koster det ekstra.

Vigtig information fra jer til os

Det er vigtigt for fastsættelsen af jeres istandsættelsespris, kvaliteten af vores arbejde og jeres tilfredshed, at det er fuldstændig klart, hvad vi skal gøre for jer. 

Måden vi opnår klarhed på afhænger af om jeres lokaler er lejede og skal fraflyttes eller ej.

Lejere, der skal flytte lokaler

Når I som lejere flytter fra jeres lokaler og skal istandsætte dem afhænger arbejdet, der skal gøres, af jeres lejekontrakt, jeres indflytningsrapport, jeres dokumentation for fejl og mangler fra I flyttede ind, den nuværende stand af lokalerne og eventuelt jeres fraflytningsrapport. Derfor er det vigtigt, at vi kan kigge alle dokumenterne igennem og besigtiger jeres lokaler i deres nuværende tilstand.

Når det ligger klart, hvad der skal gøres i jeres lokaler, og hvornår det skal være gjort, kan vi fastsætte en endelig pris.

Vi anbefaler, at I giver os fuldmagt til at klare istandsættelsen. Det koster ikke ekstra, men det betyder, at vi overtager alle beslutninger, der skal træffes undervejs samt al kommunikation med håndværkere og jeres udlejer. Derfor får I en større frihed til at koncentrere jer om jeres arbejde eller til at indrette jer i jeres nye lokaler.

Når I hverken lejer eller skal flytte

Når I kontakter os om istandsættelsen af lokaler I hverken lejer eller skal fraflytte, skal det være klart, hvad I skal have gjort, og hvilke rum det skal gøres i. Vi og vores håndværkere hjælper gerne med gode råd som for eksempel farver eller dekorative elementer i jeres lokaler.

Hvis I har en deadline for istandsættelsen, er det vigtigt, at I fortæller os det i så god tid som muligt. Det samme gør sig gældende, hvis håndværkerne kun kan være i jeres lokaler på bestemte dage i ugen. Dette er vigtigt for, at vi kan planlægge istandsættelsesprocessen, så den passer jer så godt som muligt.

Ansvarsfordeling

I bestemmer selv, hvor meget I vil være inde over istandsættelsen. Måske kan I godt lide at følge med i, hvad der sker, eller I er ikke helt sikre på, hvilken farve jeres vægge skal have og vil gerne kunne skifte mening i sidste øjeblik. Så kan det være rart for jer at være i kontakt med håndværkerne undervejs. Det er stadig vigtigt, at I fortæller os undervejs, hvis I for eksempel skifter mening om noget, eller der er noget, I er utilfredse med. Det er for, at vi kan nå at rette op på det i så god tid som muligt, og fordi det måske vil påvirke prisen eller tidsrammen for istandsættelsen.

I er også meget velkomne til at overlade hele processen til os. Så overtager vi alt ansvaret for kommunikation og koordinering af håndværkerne. Dette koster ikke ekstra, og det er også det, vi anbefaler de fleste af vores kunder. Der er ingen grund til, at I bruger flere ressourcer på istandsættelsen end nødvendigt, når I kan lade os klare det for jer.

Samarbejde med andre håndværkere

Hvis I har flere ting, der skal ordnes samtidigt, kan I trygt overlade hele håndværket til os, men hvis I gerne vil have en anden håndværker til at klare noget af arbejdet, for eksempel en elektriker, hvis der skal laves nye elinstallationer, er det helt fint – vi samarbejder gerne. Det er bare vigtigt, at I fortæller os det i så god tid som muligt, så vi kan koordinere med jeres håndværker. Dette er rigtig vigtigt for at opnå det bedste og pæneste resultat af den endelige istandsættelse. 

Hvis I for eksempel skal have jeres egen elektriker til at trække nye ledninger i jeres væg, er det vigtigt, at vi får koordineret mellem jeres elektriker og vores maler, så ledninger ikke bliver trukket gennem en nymalet væg, da det kan efterlade grimme spor, og ærgerlige regninger.

Eksempler på istandsættelsespris fra tidligere istandsættelsesopgaver

Pris inkl. materialer og løn, men ekskl. moms: 70.020 kr

Vores håndværkere klarede det hele på ti dage, hvilket var inden for den aftalte tidsramme. Arbejdet blev klaret, mens børnehaven havde lukket i forbindelse med COVID-19, så det var ikke nødvendigt at aftale, hvilke tidspunkter håndværkerne kunne arbejde.

H.C. Andersens Istandsættelse har malet væggene, istandsat træværket og opskuret børnehavens gulve.

  • Vægge i to stuer med tilhørende legerum og mellemgang: Alle huller blev spartlet to gange samt slebet og vasket efter, derefter blev der malet to gange med glans 10 for nem vedligeholdelse 
  • Paneler, vinduesparti, dørkarme & radiator: Generel istandsættelse og maling
  • Gulve: Opskuring og PUR behandling

Tip:

Brug en ekstra slidstærk maling til vægge i børnehaver, så skidt og snavs nemt kan tørres af med en klud.

Opskuring og efterbehandling af linoleumsgulve giver dem nyt liv forlænger levetiden med mange år.

Indhent tilbud
Få et gratis og uforpligtende tilbud