HCA

Pris

Pris for istandsættelse

 Vi står inde for den bedste service når det kommer til istandsættelse 

I får altid en fast pris for istandsættelse hos os, og vi står altid inde for den. Vi giver altid et 100% gratis og uforpligtende tilbud, så I ved, hvad det koster at renovere eller istandsætte jeres lokaler. Dette er for, at vi kan give jer den bedste service og stå inde for de garantier, I får angående kvalitet og tid.

Hvad dækker jeres pris for istandsættelse over?

Når I hyrer os afhænger jeres pris for istandsættelse af flere forskellige faktorer. Ved at klikke på faktorerne, kan I læse mere om dem, og hvordan de påvirker prisen.

Forskellige typer af håndværk og endda håndværk inden for samme branche koster ikke det samme. Det skyldes bl.a.  materialerne håndværkerne bruger, og at deres overenskomstmæssige løn varierer afhængigt af branche og  senioritet. Fx vil en mester og lærling ikke få den samme løn.

Skal I bruge flere forskellige typer håndværk, er det nødvendigt at få flere forskellige håndværkere ud til jer. Det påvirker også jeres pris.

Jeres pris er baseret på et overslag over, hvor mange timer, håndværkerne skal bruge på istandsættelsen.

Hvis I har en stram deadline, er det vigtigt for os at nå den. Det kan betyde, at håndværkerne er nødt til at arbejde på overtid eller på helligdage. I så fald bliver det lidt dyrere.

Jo større jeres lokaler er, jo flere timer skal håndværkerne bruge på at sætte den i stand. Hvis I fx har 175 kvm væg, der skal males, bliver det tilsvarende dyrere end for 100 kvm væg.

Hvis håndværkerne skal flytte, arbejde rundt om eller på anden vis håndtere jeres inventar, vil vi indregne en risikofaktor i prisen. Det er fordi, der er en vis risiko for, at jeres inventar kan lide skade undervejs, som vi må erstatte. I kan komme uden om dette ved selv at flytte jeres inventar ud af farezonerne.

Hvis det er svært for håndværkerne at komme til nogle af de steder, der skal istandsættes, påvirker prisen. Hvis I fx har en smal krog et sted, der skal males, kan det være svært for maleren at dække af, slibe, grunde, male, osv. Derfor vil arbejdet tage længere tid at udføre.

Vi kører gerne ud på en længere tur for at hjælpe jer med istandsætningen, men tiden håndværkerne skal bruge på transport vil også påvirke prisen.

Når først I har fået en pris for istandsættelse fra os, garanterer vi, at den ikke ændrer sig undervejs i istandsættelsen. Det vil sige, at uforudsete udgifter, der eventuelt måtte dukke op undervejs, dækkes af os. Prisen vil kun ændre sig, hvis I undervejs beslutter, at vi også skal ordne andre ting for jer. 

Hvis I for eksempel kontakter os for at male jeres væg, og det viser sig, vi skal bruge tre spande maling mere, end vi først troede, betaler vi for de tre ekstra spande. Hvis I undervejs beslutter, at vi også skal slibe jeres gulv, koster det ekstra.

Vigtig information fra jer til os

Det er vigtigt for prisfastsættelsen, kvaliteten af vores arbejde og jeres tilfredshed, at det er fuldstændig klart, hvad vi skal gøre for jer. 

Måden, vi opnår klarhed på, afhænger af, om I lejer eller ejer.

Lejere

Når I som lejere flytter fra jeres lokaler og skal istandsætte dem, afhænger arbejdet, der skal gøres af jeres lejekontrakt, jeres indflytningsrapport, jeres dokumentation for fejl og mangler fra I flyttede ind, den nuværende stand af lokalerne of eventuelt jeres fraflytningsrapport. Derfor er det vigtigt, at vi kan kigge alle dokumenterne igennem, og besigtiger jeres lokaler i deres nuværende tilstand.

Når det ligger klart, hvad der skal gøres i jeres lokaler, og hvornår det skal være gjort, kan vi fastsætte en endelig pris.

Vi anbefaler, at I giver os fuldmagt til at klare istandsættelsen. Det koster ikke ekstra, men det betyder, at vi overtager alle beslutninger, der skal træffes undervejs, samt al kommunikation med håndværkere og jeres udlejer. Derfor får I en større frihed til at koncentrere jer om jeres arbejde, eller til at indrette jer i jeres nye lokaler.

Ejere

Når I som ejer kontakter os om istandsættelsen af jeres lokaler, skal det være klart, hvad I skal have gjort, og hvilke rum det skal gøres i. Vi og vores håndværkere hjælper gerne med gode råd som, fx farver eller dekorative elementer i jeres lokaler.

Hvis I har en deadline for istandsættelsen, er det vigtigt, at I fortæller os det i så god tid som muligt. Det samme gør sig gældende, hvis håndværkerne kun kan være i jeres lokaler på bestemte dage i ugen. Dette er vigtigt for, at vi kan planlægge istandsættelsesprocessen, så den passer jer så godt som muligt.

Ansvarsfordeling

I bestemmer selv, hvor meget I vil være inde over istandsættelsen. Måske kan I godt lide at følge med i, hvad der sker, eller hvis I ikke er helt sikre på, hvilken farve jeres vægge skal have, og gerne vil kunne skifte mening i sidste øjeblik. Så kan det være rart for jer at være i kontakt med håndværkerne undervejs. Det er stadig vigtigt, at I fortæller os undervejs, hvis I for eksempel skifter mening om noget, eller der er noget, I er utilfredse med. Det er for, at vi kan nå at rette op på det i så god tid som muligt, og fordi det måske vil påvirke prisen eller tidsrammen for istandsættelsen.

er også meget velkomne til at overlade hele processen til os. Så overtager vi alt ansvaret for kommunikation og koordinering af håndværkerne. Dette koster ikke ekstra, og det er også det, vi anbefaler de fleste af vores kunder. Der er ingen grund til, at I bruger flere ressourcer på istandsættelsen, end nødvendigt, når I kan lade os klare det for jer.

Samarbejde med andre håndværkere

Hvis I har flere ting, der skal ordnes samtidigt, kan I trygt overlade hele håndværket til os, men hvis I selv kender en håndværker, I gerne vil have til at klare noget af arbejdet, fx en elektriker, hvis der skal laves nye el-installationer, er det helt fint, vi samarbejder gerne. Det er bare vigtigt, at I fortæller os det i så god tid som muligt, så vi kan koordinere med jeres håndværker. Dette er rigtig vigtigt for at opnå det bedste og pæneste resultat af den endelige istandsættelse. 

rHvis I for eksempel skal have jeres egen elektriker til at trække nye ledninger i jeres væg, er det vigtigt, at vi får koordineret mellem jeres elektriker og vores maler, så ledninger ikke bliver trukket gennem en nymalet væg, da det kan efterlade grimme spor, og ærgerlige regninger.

 

Eksempler på pris for istandsættelse

Pris inkl. materialer og løn, men ekskl. moms: 35.200 kr

Vores håndværkere gav også gratis rådgivning og hjælp til indflytningsforretningen i det nye lejemål 

H.C. Andersens Istandsættelse har stået for hele processen.

  • Vægge: Efter kontoret blev dækket med pap, blev alle huller blev spartlet to gange samt slebet og vasket efter, herefter blev der malet to gange med glans 5
  • Paneler: Fodpanelerne blev malet, og dørkarmene pletmalet
  • Døre: Alle seks døre blev malet
  • Total rengøring af alle lokalerne

Tip:

Udnyt muligheden for professionel rådgivning, når I hyrer håndværkere.

Det er ekstra vigtigt at gulve og gulvtæpper er forsvarligt dækkede, når de ikke skal behandles efterfølgende.

Pris inkl. materialer og løn, men ekskl. moms: 230.000 kr

Besparelse i forhold til udlejers vurdering: >70.000kr

Vores håndværkere gav også gratis rådgivning og hjælp til fraflytningsforretningen og -rapporten samt indflytningsforretningen og -rapporten i det nye lejemål.

H.C. Andersens Istandsættelse har stået for hele processen samt hjælp til selve flytningen. Lejemålet skulle stå som nyt ifølge kontrakten.

  • Flytning: Nedpakning af inventar fra både kontorlokalerne og lageret, transport til ny adresse og udpakning af inventar fra både kontorlokalerne og lageret
  • Vægge og træværk: Alle huller blev spartlet to gange samt slebet og vasket efter, herefter blev der malet to gange 
  • Gulve på lageret: Opfriskning med epoxy
  • Total rengøring af alle lokalerne
  • Hjælp til kontrakten 

Tip:

Udnyt muligheden for professionel rådgivning, når I hyrer håndværkere.

Indhent tilbud
Få et gratis og uforpligtende tilbud